Cotygodniowe spoty (Grupy Honda Radom)
Dzień: Piątek
Godzina: 19:00
Miejsce: Parking politechniki  radomskiej lub Galeria Słoneczna parking p.0

Więcej info
Kalendarz

Nadchodzące imprezy w naszej okolicy w roku 2020:

  •  14 marca  - Puchar Toru Słomczyn
  • 19 kwietnia - Rozpoczecie sezonu Radomskie Klasyki
  • 9 maja - VTEC Cup Poland - Tor Modlin

 

 

 

 

Polub nas na Facebook

Nowa Honda NSX już jest!

Drugą odsłonę NSX-a mieliśmy okazję oglądać na różnych wystawach już od kilku lat. Jak to często bywa, Japończycy nie spieszyli się z opracowaniem produkcyjnej wersji modelu - w międzyczasie musieli uporać się z kolejnymi falami spowolnienia gospodarczego i skutkami klęski żywiołowej, która nawiedziła ich ojczyznę. Seryjny NSX wreszcie doczekał się jednak premiery - na razie pod marką Acura, pod którą w USA oferowane są bardziej ekskluzywne auta Hondy. Przeżywająca w ostatnich latach trudności Acura bardzo potrzebuje tzw. "halo car" - samochodu skupiającego uwagę fanów motoryzacji i klientów niekoniecznie zainteresowanych jego zakupem. Wysłanie światu komunikatu o treści: "patrzcie, potrafimy zrobić auto z duszą, potrafimy zbudować prawdziwie sportową maszynę" w pośredni sposób oddziałuje bowiem na pozycjonowanie całej firmy, o czym doskonale wiedzą w Nissanie (370Z, GT-R) i Maździe (MX-5).
 Względem prototypu z 2012 roku seryjny NSX jest nieco dłuższy i szerszy - mierzy około 447 cm długości, 194 cm szerokości i 121,5 cm wysokości przy rozstawie osi równym 263 cm. Dla porównania, pierwsza generacja modelu 443 cm długości, 181 cm szerokości i 117 cm wysokości, a jej rozstaw osi wynosił 253 cm (więcej informacji poniżej).
 Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, sercem NSX-a jest hybrydowy układ napędowy złożony z jednostki V6 biturbo o 75-stopniowym rozwarciu cylindrów, trzech (!) silników elektrycznych oraz 9-biegowej skrzyni dwusprzegłowej. Całość napędza koła obu osi; za tył odpowiada motor spalinowy i jeden z elektrycznych, a za przód - dwa pozostałe motory elektryczne.
 Japończycy podkreślają, że NSX to wóz o sportowych kompetencjach nie tylko z uwagi na możliwości zespołu napędowego. Wyposażono go w układ smarowania z suchą miską olejową (obniża środek ciężkości) i karbonowo-ceramiczne hamulce, a w celu obniżenia masy własnej karoserię zbudowano z mieszanki aluminium i kompozytów. Z aluminium wykonano również zawieszenie.
 Kierowca NSX-a będzie miał do wyboru kilka trybów jazdy, w tym torowy oraz całokwicie elektryczny Quiet. Żadnych osiągów, póki co, jednak nie ujawniono.
 Acura NSX będzie montowana w USA, w stanie Ontario. Jej sprzedaż w USA rozpocznie się latem br., a pierwsze egzemplarze trafią do klientów jesienią. Podobnie powinno być w Europie, gdzie model będzie oferowany pod marką Honda.
Autor:petro