Dzień: Piątek
Godzina: 19:00
Miejsce: Parking politechniki  radomskiej lub Galeria Słoneczna parking p.0
Więcej info
  
Radomska grupa miłośników Hondy
Cotygodniowe spoty (Grupy Honda Radom)
  Kalendarz
  Nadchodzące imprezy w naszej okolicy w roku 2020:
- 14 marca - Puchar Toru Słomczyn
- 19 kwietnia - Rozpoczecie sezonu Radomskie Klasyki
- 9 maja - VTEC Cup Poland - Tor Modlin
Historia
Już 15 lat przed rozpoczęciem produkcji samochodów,  Honda aktywnie uczestniczyła w rozwoju przemysłu motoryzacyjnego.  Prezentując się na najważniejszych światowych rynkach motoryzacyjnych, w  ciągu 10 lat stała się międzynarodowym koncernem, w którym wysoka  jakość i myśl techniczna były ściśle powiązane z poczuciem  odpowiedzialności za pracowników i troską o ochronę środowiska  naturalnego.
Pierwszym wyprodukowanym  przez Hondę samochodem był sportowy dwumiejscowy kabriolet o nazwie S  500 oraz mały samochód dostawczy T 360, następnie nowa wersja S 600  coupe i w październiku 1965 roku - model L 700 z nadwoziem typu kombi.  Model S 500 brał udział w wyścigach Spa-Sofia-Ličge, a wersja S 600  kierowana przez Denny'ego Hulme'a wygrała główną nagrodę w swojej klasie  w wyścigach ADAC 600 Kms, zorganizowanych we wrześniu w Nurburging,  dając Hondzie pierwsze zwycięstwo w rajdach samochodowych.
W  marcu 1967 roku powstał mały samochód kompaktowy N 360, napędzany  czterocylindrowym silnikiem o pojemności 354 ccm, osiągający 8500  obr./min i moc 31 KM. Miał przedni napęd, trzystopniową przekładnię  automatyczną i osiągał maksymalną prędkość 71 km/h. Auta te były  przeznaczone dla młodych Japończyków, przesiadających się z motocykli o  "stopień wyżej". Samochód pojawił się akurat na początku wielkiego boomu  na małe samochody w latach sześćdziesiątych.
Entuzjazm  Soichiro Hondy związany z metodą chłodzenia silnika powietrzem  przeniósł się na ekipę inżynierów. Metoda została wprowadzona do  samochodu N 360 i jego następcy N 600, a później do wersji silnikowych o  pojemności 1300 ccm. Ten mały, elegancki samochód miał chłodzony  powietrzem silnik osiągający moc 100 KM i maksymalną prędkość 176 km/h,  napęd przedni, poprzecznie umieszczony silnik i tarczowe hamulce oraz  system DDAC (podwójne chłodzenie powietrzem), redukujący hałasy  powstające w trakcie pracy układu chłodzenia. Złożony system kanałów ze  specjalnymi płytkami chłodzącymi został skrupulatnie dopracowany w celu  zmniejszenia rezonansu i w efekcie stał się jednym z najciszej  działających układów chłodzenia. Śmiały pomysł zakładał również montaż  systemu olejowego z suchą miską, okazało się jednak, że silniki te były  ciężkie i kosztowne.
Elegancka wersja  coupe doskonale się sprzedawała w 1970 roku, ale odmiana limuzyny  została wyposażona w silnik chłodzony wodą w 1972 roku. To także  zapoczątkowało autonomię Działu Badań i Rozwoju i wpłynęło pozytywnie na  charakter firmy, budując jej indywidualizm, który pozostał  charakterystyczny dla Honda Motor. Krótko po tym, Soichiro Honda został  prezydentem firmy aż do 1973 roku, kiedy powierzono mu także funkcję  głównego doradcy firmy.
W 1971 roku  rozpoczęto prace nad nowym silnikiem CVCC, przystosowanym do spalania  bardzo ubogich mieszanek; był znakomitym przykładem pomysłowości Hondy  na rok przed wejściem w życie rygorystycznych amerykańskich norm,  dotyczących emisji spalin (US Muskie 1975). CVCC był koronnym  osiągnięciem firmy, budującym jej wizerunek jako daleko wykraczającej  innowacyjnością poza aktualne osiągnięcia motoryzacji. Civic wyposażony w  silnik CVCC umocnił pozycję Hondy w Stanach Zjednoczonych, które były   najważniejszym rynkiem.
Soichiro Honda  osobiście testował nowe modele samochodów, aż do 65 roku życia, kiedy  wycofał się z prezydentury (w 1973 roku). Zmarł w sierpniu 1991 roku,  pozostawiając żonę Sachi, jednego syna i dwie córki.
Kolejni  prezydenci firmy kontynuowali filozofię Hondy. Od momentu powstania (we  wrześniu 1948 roku) Honda była sławna z powodu znakomitej technologii. W  ciągu następnych 50. lat dołączyły do tego inne wartości, takie jak  doskonała opieka socjalna, troska o środowisko naturalne oraz  niezmiennie wysoka jakość produkcji wszędzie tam, gdzie firma "zapuściła  korzenie". 
źródło Honda Plaza 
Copyright © 2012 HondaRadom.pl
      Wykonanie: NX8 Studio
    




