Radomska grupa miłośników Hondy
Godzina: 19:00
Miejsce: Parking politechniki radomskiej lub Galeria Słoneczna parking p.0
Więcej info
Nadchodzące imprezy w naszej okolicy w roku 2020:
- 14 marca - Puchar Toru Słomczyn
- 19 kwietnia - Rozpoczecie sezonu Radomskie Klasyki
- 9 maja - VTEC Cup Poland - Tor Modlin
Nowa honda CRV
Na początek trochę o modelu CRV
- Jest to czwarta generacja modelu
- Flagowy model marki Honda, sprzedawany w 160 krajach, kumulacji sprzedaży wszystkich generacji ponad 5 milionów
- Model produkowany od 1997 roku
- Miejsce produkcji Swindon – Anglia
- Segment SUV
Zgodnie z oczekiwaniami samochód, który jeszcze przed końcem roku trafić ma do salonów, w zasadzie nie różni się od tego, jaki można było podziwiać w Genewie. Wprawne oko dostrzeże jedynie... zmieniony wzór aluminiowych felg.
Nadwozie mierzy 4,57 m długości, co oznacza, że nowa generacja jest o 5 cm krótsza od poprzednika. Samochód jest też o 3 cm niższy - wysokość nadwozia to 1,65 m.
Bez zmian pozostał za to rozstaw osi - tak samo jak w poprzedniku wynosi on 2,62 m. Mocną stroną nowego CR-V jest bagażnik. Jego pojemność to aż 589 l, po złożeniu oparć tylnej kanapy można wzrasta ona jeszcze do 1669 l.
Główne zalety nowej odsłony CRV
- Ulepszona aerodynamika
- Wybór 2,0 i-VTEC oraz 2.2 i-DTEC
- 2,0 i-VTEC możliwość wyboru napędu (fwd lub 4wd)
- Redukcja emisji CO2 o 12% w porównaniu do obecnego modelu
- Eco Assist i tryb ECON
- Idle-stop
Początkowo klienci będą mieli do wyboru dwulitrowy silnik benzynowy lub wysokoprężną jednostkę o pojemności 2,2 l. Pierwszy osiąga moc 155 KM i dysponuje momentem obrotowym 192 Nm. To o 5 KM i 2 Nm więcej niż w poprzedniku. Dzięki zastosowaniu systemu start&stop i bardziej aerodynamicznemu nadwoziu auto emitować ma o 19 gramów CO2 na kilometr mniej, niż poprzednia generacja.
Druga z oferowanych jednostek napędowych - 2,2-litrowy i-DTEC dysponuje mocą 150 KM i rozwija maksymalny moment obrotowy 350 Nm. Co ciekawe, po raz pierwszy w historii modelu, auto oferowane będzie również w wersji z napędem na przednią oś.
Taki samochód będzie można zamówić wyłącznie z benzynowym silnikiem i ręczną skrzynią biegów. Diesel oferowany będzie tylko z napędem 4x4.
Priorytetowe bezpieczeństwo
- Vehicle Stability Assist z kontrolą trakcji
- Adaptacyjne elektryczne wspomaganie kierownicy
- System stabilizacji toru jazdy przyczepy (TSA)
- ABS + system zatrzymania awaryjnego
- Zaawansowany System wspomagania kierowcy (ADAS)
- Niezależny system ograniczający skutki kolizji (CMBS)
- System utrzymywania na pasie ruchu (LKAS)
- System zachowania odpowiedniego dystansu od pojazdu poprzedzającego (ACC)
- Zaprojektowany by uchronić pieszego podczas zderzenia
- Przednie, boczne i kurtynowe poduszki powietrzne
- System łagodzenia Whiplash
- System mocowania fotelika ISOFIX
Chociaż na pierwszy rzut oka samochód nie różni się od tego, który od kilku miesięcy oferowany jest na rynku amerykańskim, Honda używa w stosunku do niego słowa "europejski". Jak przystało na flagowego suva marki, europejska odmiana może się pochwalić lepszymi materiałami wykończeniowymi wnętrza i bogatszym wyposażeniem z zakresu ochrony pasażerów przed skutkami wypadków.
Źródła: motoryzacja.interia.pl